2014. december 1., hétfő

Leave the Autumn behind – HMAA módra - Sarasota 2014



A Pécsi Tudományegyetem 4. éves hallgatójaként a HMAA (Hungarian Medical Association of America) balatonfüredi konferenciáján 2014-ben megnyertem az Ivan Krisztinicz-díjat, ami igen nagy megtiszteltetés, és egyben lehetőség az október végén Sarasotában tartott HMAA konferencián való részvételre.
Október 25-én, szombaton vágtam neki a több átszállásos Budapest-Amszterdam-Atlanta-Sarasota útnak. Ez nagyon izgalmas volt, ugyanis egyedül még nem repültem, de szerencsére eléggé bolondbiztosra lettek megcsinálva a repterek, Atlantában meg összetalálkoztam a buffaloi 6. éves cserediákokkal, úgyhogy onnan már együtt elkeveredtünk a hotelbe.
Magán a konferencián rengeteg féle előadás volt az orvostudomány szinte minden területéről: az orvostudomány újabb agyszüleményeiről (széklet transzplant, Da Vinci robot, génterápia a klinikai gyakorlatban stb), ritka/különös kórképekről, régi kórképekről más nézőpontból. Orvostanhallgatóktól a szakemberekig mindenki adott elő, a hangulat pedig kifejezetten családias volt.
Az előadások nagyjából délután kettőig tartottak, utána napnyugtáig a hotel melletti fehér homokos strandon voltunk. A látvány gyönyörű volt víz felett és alatt is, többféle állat lakik az öbölben: kisebb halak állandóan keresztül úszkáltak rajtam a vízben, de láttam kéttenyérnyi nagyságú gyönyörű halakat, élő kagylókat, rákokat, kétszer még ráját is. Időnként sirályok és pelikánok csapódtak a vízbe halakra vadászva, nem egyszer nagy csapatban, körülöttem minden irányban. Ez főleg akkor volt különleges élmény, amikor a part kellő távolságban volt, a tengerfenék kellő mélységben, a riadt halak meg minden irányból belém ütődtek :D.
Strandolás után mindig volt valami program. Volt bankett a Sarasota Yacht Clubban, Halloweeni összefogva-leleményesen-költséghatékonyan-diákosan-tógába beöltözős Kocsma Party, vagy egyszerűen csak felkerekedtünk és elmentünk valahova vacsorázni, diákok és nem diákok közösen. Egy kis plusz egzotikum volt, hogy ilyenkor semmi se volt kínosan pontosan megszervezve. Egyszer csak összetalálkoztunk, aztán valahogy odakeveredtünk, ahova kellett, hogy autóval, gyalog, vagy shuttle busszal, ha autóval, akkor ki visz kit, az mindig magától alakult ki. A program végével se volt kész a nap, mindig egy csillagos ég alatti iszogatással végződött az este. A szigeten alig volt fényszennyezés, ezért egyszerűen gyönyörűek voltak a csillagok. Hihetetlenül lelkes és hihetetlenül amatőr csillagászként nagy élmény volt Floridából látni az éjszakai eget. Első nekifutásra nem is sikerült azonosítani semmit, még csillagtérképpel sem, második próbálkozásra jöttem rá, hogy a 3 csillagképből, amit tényleg felismerek, egy egyáltalán nem látszott (Nagy Göncöl), kettő meg fejjel lefelé volt (Hattyú, Cassiopeia).


Végül november 1-én, szombaton indultam haza a konferenciáról. Oda- és visszautazással együtt zökkenőmentesen megszervezett konferencia volt, sok új baráttal, hihetetlenül jó hangulattal, maradandó élmény volt számomra.

2014. 11. 30.

Hunyady Ágnes



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése